Helsinki-Vantaan lentokenttä on Suomen suurimpia matkailukohteita, konsepti- ja bränditavarataloja. Alue on maamme kansainvälisin matkailualue ja Gateaway -risteysasema. Se on myös merkittävä etappi stadiin ja Suomeen.
Helsingin lentokenttä on nykyisin tärkeä suomalaisen designin, suomalaisten tuotteiden ja innovaatioiden sekä palveludesignin jakelupaikka ja showroom.
Tavoitteenamme on tutkia, kehittää, innovoida ja ennakoida lentoaseman designympäristöä ja tuotemaailmoja sekä palvelukonsepteja. Tavoitteena on kehittää Helsingin lentoaseman palveludesignia, tuote- ja palvelumaailmoja sekä lentokenttien palvelullistamista. Erityistä huomiota kiinnitetään ravintolapalveluihin, loungeihin ja ruokakauppaan.
Ensimmäisessä vaiheessa (2012 kevät) analysoidaan nykyistä designympäristöä, palvelukonsepteja, tuotemaailmoja. Toisessa vaiheessa (2012 syksy) kuvaamme ”parhaita” (Best Products) ja ”seuraavia” (Next Products) olemassa olevia lentoaseman palveluita ja tuotteita.
Lisätietoa hankkeesta: yliopettaja VA Heikkinen, HAAGA-HELIA (vesa.heikkinen@haaga-helia.fi)
Kuvat: Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimisto
Paluuviite: Starbucks Helsinki-Vantaalla «
Vuosi 2012 oli ja meni. Jäiköhän siitä jotain käteen? Itse huomasin Tikkurilan Asematiellä olevan WDC-näyttelytilan, mutta vierailut jäivät yhteen kertaan.
Kiitos kommentista Tomi! WDC-vuonna oli käynnissä useita satoja projekteja ja varmasti niistä jokainen on tuottanut jotain. HAAGA-HELIAn seitsemän hanketta ovat omalta osaltaan kehittäneet huomisen Helsinkiä, oppimista ja työtä. Esimerkiksi Huomisen lentokenttää visioiva FutuAeroport-julkaisu on ladattavissa täältä: http://www.e-julkaisu.fi/haaga-helia/futuaeroport/
Kysyypi käyttäjätunnusta ja salasanaa, joita ilman jääpi lataamati
Hei! Olikin käynyt niin, että ko. materiaali on valittu HAAGA-HELIAn pääsykoemateriaaliksi ja se on myytävänä HH:n verkkokaupassa: http://shop.haaga-helia.com